När jag startade den här bloggen för fem år sedan så var min tanke att ha den som ett sätt att nå ut med mina tankar och idéer efter den svidande förlusten i partiledarvalet. Då, 2005, var jag inte ens säker på att jag skulle vara kvar i partiet. Det var lite skakigt ett tag (och en hel del gamla veteraner sparkades), men så småningom lade sig huvuddelen av de gamla motsättningarna och vi jobbade på tillsammans i en faktiskt väldigt rolig valrörelse, den bästa jag har varit med om. Det faktum att den dessutom kröntes med det länge emotsedda inträdet i riksdagen var närmast sagolikt. Stämningen på valvakan när här i Uppland när vallokalsundersökningen kom var otrolig.

Jag har alltid tyckt att den andra filmen i Stjärnornas Krig-serien är den bästa. Det är mycket action i den, och konflikten mellan rebellerna och imperiet får stor plats. Trots de enskilda motgångar som rebellerna drabbas av så tas konflikten till en ny nivå och grunden för de kommande segrarna läggs.

Nu är det alltså dags för ett nytt kapitel. Trots en tuff inledning på detta så är det en hel del som kommer att bli annorlunda nu. Det blir en spännande handling att följa.

