Etiketter

, ,

Okej, dag 1 på Gotland. Vi politiska sekreterare har fått i uppdrag att resa till Gotland för att förkovra oss och delta som allmänna tjänsteandar under partiets verksamheter här på ön. Jag ska väl göra ett försök att rapportera om smått och gott i mån av möjlighet.

Idag har jag dock inte så mycket att rapportera, än så länge.  Vi anlände sent igår kväll med färjan och i vimlet under resan stötte man på såväl Anders Borg som flera andra riksdagsledamöter och journalister. Alla ska till Gotland! Väl framme åkte vi vilse i Visby och det tog oss en god stund att komma fram till övernattningspaltsen. 

Det första seminariet som jag ska på börjar vid klockan tre, så några av oss har rekat lite i omgivningarna och införskaffat lite frukostransoner till veckan. Jag ska se om jag inte kan uppdatera lite senare.

UPPDATERING 2138:

Tre seminarier hann jag med idag, två om EU-frågor och ett tredje om säkerhetspolitik där miljöpartisten Bodil Ceballos deltog. Hon framförde ståndpunkten att Sverige inte ska ha någon vapenindustri. Fantastiskt. Vad ska försvaret anända då, då? Blommor? Ja, herregud.

Jag rundade av med att lyssna på Gustav Fridolins premiär i Almedalen. Han talade mycket om skola och om hur skolan ska bli mer jämställd (han tyckte nämligen att det är fel att killar och tjejer tenderar att välja lite olika program, så jag förmodar att han snart lägger fram en plan för hur MP ska tvångskvotera fram 50-50 på alla utbildningar). Tyvärr var vädret rätt avogt inställt till Almedalen ikväll. Ett kallt dis spred sig in över parken med havsvinden och gjorde den till en rätt deprimerande plats.

