Etiketter

Precis som förväntat så var jag för trött igår kväll för att blogga. Det blev en lång dag. Vi som jobbade i Almedalen samlades först i vår samlinglokal för att gå igenom vilka förhållningsregler som skulle gälla under dagen. Sedan tog vi oss alla ned till scenen där en del praktiska arrangemenag delades ut. För egen del fick jag hjälpa till att slå upp tältet där våra ombudsmän skulle sköta kontkter med allmänheten och också med att usmycka en del smått och gott kring scenen, t.ex. att naja fast björkris kring pelarna för att göra arrangemanget lite mer somrigt.

Därefter fick jag stå ett pass i de bodar som finns i ingången till parken för att skapa ytterligare kontaktmöjligheter med folkhavet. Jag får väl erkänna att det hade varit kul om man hade kunnat besöka några av dagens arrangemang utanför parken, men är man anställd så är man.

Det där tog större delen av dagen och när väl talet kom så dök det upp småsaker att sköta hela tiden, saker att bära hit och dit och aktivister att näpsa. Efter själva talet (som jag ärligt talat hade begränsad tid att lysna på, men det lät bra) så vidtog uppstädningen – alla tält skulle rivas, bodarna skulle tömmas, utsmyckningen tas ned och allt skräp slängas.

Sedan fick man sova.

